roplesdefruk

Serwis

+48 794-581-260
serwis@scenymobilne.pl

SpeedMobileStage projektuje i buduje swoje mobilne sceny tak aby działały przez długie lata.

Lecz w przyszłości możesz potrzebować naszej pomocy.

Dlatego posiadamy  doskonale zaopatrzony magazyn części zamiennych. 95% części eksploatacyjnych  do naszych scen mobilnych  posiadamy u siebie,  co znacząco skraca czas ewentualnej dostawy. Dla wygody użytkownika  stworzyliśmy KATALOGI CZĘŚCI   naszych scen. Katalogi do  pobrania w dziale „pytania i odpowiedzi ” poniżej.

Świadczymy usługi serwisowe i kontrolne według programu „PROTECT SERWIS” . Program  to cykl  okresowych , dobrowolnych  badań kontrolnych  twojej sceny.  Program servisowy  ma na celu ustalić ogólny pozom bezpieczeństwa   sceny mobilnej . Więcej o programie – poniżej.

support

EKSPLOATACJA – Pytania i Odpowiedzi

Program „PROTECT SERWIS” to cykl  okresowych , nieobowiązkowych  badań kontrolnych  twojej sceny.  Program serwisowy   ma na celu ustalić ogólny pozom bezpieczeństwa   sceny mobilnej ,  jej ramy , układu jezdnego , struktury nośnej , nawierzchni, oraz poszycia-  np.efektów starzenia , niepogody lub korozji , i każdej zmiany poziomu bezpieczeństwa będącej wynikiem wykonywanych napraw lub wymienionych komponentów.  Specjalną uwagę poświęca się układom  jezdnym, układom hamującym, zawieszeniu , ramie konstrukcji, połączeniom skręcanym (śruby, sworznie, łożyska), hydraulice siłowej   i ogólnie wewnętrznej części  urządzenia. Przeglądy kontrolne są dobrowolne  i powinny być wykonywane   za każdym razem co 12 miesięcy  przy czym pierwszy przegląd wykonuje  się po pierwszych  24 miesiącach użytkowania.  Przeglądy kontrolne  wykonuje i dokumentuje producent. Szczegółowe warunki  i program badań  kontrolnych  można pobrać  w zakładce SCENY MOBILNE / tab. SERWIS.

 

protect

Do Państwa dyspozycji  oddajemy profesjonalny KATALOG CZĘŚCI   opracowany na bazie naszych doświadczeń , który obejmuje części eksploatacyjne i wtórne –   uzupełnione o opisy techniczne, zdjęcia rysunki, schematy graficzne oraz zastosowania w naszych scenach. Dzięki katalogowi części  bez najmniejszych problemów mogą Państwo samodzielnie dokonać wyboru potrzebnej części, bądź sprawdzić jej wygląd, czy też parametry techniczne. Informacje o częściach zamiennych zamieszczonych w  katalogu są zawsze aktualne.Obsługa naszego katalogu jest bardzo prosta i intuicyjna. Katalog oferuje szeroki zakres danych potrzebny do prawidłowej identyfikacji właściwej części zamiennej. Katalogi do  pobrnia  w zakładce SCENY MOBILNE / tab. SERWIS.

Przechowywanie sceny mobilnej to prosty i niekłopotliwy zabieg. Dopuszcza się przechowywanie przyczepy bezpośrednio „pod gołym niebem” lecz zalecamy aby na czas dłuższego postoju (np. okres zimowy) , kiedy urządzenie nie jest użytkowane trzymać je pod zadaszeniem. Z naszego doświadczenia wynika, iż wydłuża to znacząco żywotność sceny. W przypadku braku możliwości zadaszenia urządzenia proponujemy okrycie przyczepy  pokrowcem, który jest dostępny w naszej ofercie.

 

pokrowiec-1

Każdy pojazd dopuszczony do ruchu po drogach publicznych podlega obowiązkowym okresowym  badaniom technicznym w stacji diagnostycznej.Nasze przyczepy  muszą należy badać na stacji kontroli pojazdów. Pierwszy przegląd wykonuje się po 3 latach od pierwszej rejestracji , każdy kolejny  co 1 rok. Przegląd techniczny to koszt maksymalnie 100 zl.

 

stacja-kontroli-pojazdow

Jakie jest prawidłowe ciśnienie w oponach? Najprostszą drogą do tego, aby się tego dowiedzieć, jest sama opona. Weź ją do rąk albo nachyl się do niej (jeśli jest zamontowana) i odczytaj to z boku opony. Pisząc ten tekst spoglądam na leżącą obok mnie oponę   rozmiarze 185R14C dedykowaną do większoći naszych przyczep. Na jej boku (miejsce jest dosyć przypadkowe, ale jeśli poszukasz, to znajdziesz) jest następująca informacja: „MAX PRESSURE: 450 kPa”, czyli wiesz już, że maksymalne dopuszczalne ciśnienie dla tej opony  wynosi 450 kilopaskali. Jeśli jest to dedykowana opona do twojej przyczepy będzie to prawidłowe ciśnienie.

 

Jeśli przesuniesz przeci20150619_095126nek o 2 miejsca w lewo, to otrzymasz wynik 3,0. Ta wartość odpowiada temu samemu ciśnieniu wyrażonemu w barach. A więc manometr (przyrząd do pomiaru ciśnienia) może pokazać nie więcej niż 3,0 bara.

To popularne zjawisko dla przyczep z hamulcem najazdowym. Powód jest najczęściej zawsze ten sam – układ hamulcowy wymaga regulacji. Tego problemu nie wolno zlekceważyć gdyż znaczy to,  iż skuteczność hamowania przyczepy może być znacząco obniżona. Regulacja hamulca najazdowego przyczepy została opisana w odrębnym temacie.

 

auflaufeinrichtung_pol

Powodem jest zwykle źle wyregulowany lub rozregulowany  hamulec najazdowy. Oznacza to iż klocki  hamulcowe  nie dostatecznie odsuwają się od ścian bębna hamulcowego z zwykle z powodu za mocno napiętego cięgna hamulcowego.

auflaufeinrichtung_pol

Powód jest zawsze ten sam – skrzywiony wahacz osi przyczepy. Uszkodzenie wahacza przyczepy nie jest łatwe. Przyczyna awarii jest jedna – najechanie kołem  z dużą prędkością na przeszkodę (np. krawężnik), co powoduje również rozcięcie opony i skrzywienie felgi. Po wymianie koła usterka może zostać niezauważona ale ujawnia się podczas jazdy i kontroli opon. Lekarstwem jest wymiana wahacza lub całej osi.

 

wahacz

beben

Co do regulacji hamulców to trzeba by zacząć od rozebrania bębnów oceny zużycia ew. wymiany uszk. części a przede wszystkim nasmarowania mechanizmu rozpieraka i regulacji. Dotyczy to  przyczep o znacznym przebiegu lub wieku.

Następnie podnosimy przyczepkę aby koła się obracały i regulujemy odstęp szczęk od bębna (w zależności od producenta pierścień zębaty wewnątrz albo śruba regulacyjna od strony podwozia) . Na początek rozkręcamy regulacją szczęki aby zablokować koło następnie luzujemy do momentu kiedy koło zaczyna się swobodnie obracać jednak obcieranie szczęk o bęben ma być lekko słyszalne. To samo robimy z drugiej strony. UWAGA przy regulacji kręcimy kołem do przodu zgodnie z kierunkiem jazdy. Następnie doregulowujemy ew.różnicę w sile hamowania kół. Najprościej: koła w powietrzu, zaciągamy ręczny minimalnie  i sprawdzamy czy koła obracają się z równym oporem.  Jeśli trzeba lekko podciągamy na regulacji słabszą stronę lub luzujemy silniejszą. Ten zabieg nie zawsze jest konieczny,  gdyż knott  wdraża  jako standard szczęki hamulcowe ANS  z automatyczną regulacją.

 

Następnie tak podciągamy linki  cięgnem aby nie miały dużego luzu (wstępnie) na orczyku łączącym linki z cięgnem. Należy sprawdzić po tej regulacji czy koła obracają się swobodnie, jeśli nie to naciągneliśmy za mocno.  Co do regulacji działania hamulca podczas jazdy to najlepiej ustawić to podczas próby drogowej, tzn podczepiamy przyczepkę i znajdujemy kawałek prostej mało uczęszczanej drogi i próbujemy hamować. Tak regulujemy naciąg już samego cięgna  aby zablokowanie kół w przyczepie następowało przy naprawdę ostrym hamowaniu. POWODZENIA

auflaufeinrichtung_pol

Podczas krótkich postojów proponujemy użyć zabezpieczenia na sprzęg. Są to proste i tanie zatrzaski które łatwo nabyć w „internecie”.

 

zabezpieczenie1zabezpieczenie2

 

blokada

 

 

Kolejnym  bardziej kłopotliwym dla złodzieja wynalazkiem jest blokada na koło. Jest trudniejsza w montażu i przechowywaniu ale coś za coś.

Lecz naszym zdaniem najbardziej niezawodne jest AUTOCASCO w duecie z parkingiem strzeżonym.

Nie ulega wątpliwości, iż najpewniejszym sposobem naprawy uszkodzonej plandeki jest klejenie i zgrzewanie  na ciepło. Lecz nie zawsze jest taka możliwość.

Proponujemy wyposażyć się w zestaw naprawczy do samodzielnego łatania plandek.  Znajdując się z dala od warsztatu będziesz mógł w wyjątkowo prosty sposób zaoszczędzić czas i pieniądze. Łata do samodzielnego naklejenia jest prostym i popularnym narzędziem, który zawsze powinieneś mieć pod ręką w trakcie pracy ze sceną.

Gdy zauważyłeś, że dach sceny w końcowej fazie podnosi się wolniej i mniej płynnie, a pompa hydrauliczna pracuje  nierówno i głośno, oznacza to, iż należy dolać oleju hydraulicznego  do zbiornika pompy hydraulicznej. Niewystarczająca ilość oleju w zbiorniku jest najczęstszą  i do tej pory jedyną przyczyną niepoprawnego działania naszego hydraulicznego systemu podnoszenia dachu.

Poziom oleju w zbiorniku po całkowitym złożeniu sceny kiedy przyczepa stoi w poziomie-  powinien być widoczny  ponad wskaźnikiem max lub w górnym oczku zbiornika (w zależności od modelu zbiornika hydraulicznego). 

Podesty boczne sceny w czasie otwierania są przytrzymywane przez set sprężyn gazowych. Każda sprężyna gazowa z biegiem czasu traci swoją moc – nawet do 10% rocznie. Jest to normalny objaw zużywania się tego typu komponentów. Bywa również, że sprężyna gazowa ulegnie uszkodzeniu lub rozszczelnieniu i całkowicie straci swoje właściwości. Taką sprężynę łatwo zidentyfikować gdyż jest zazwyczaj luźna nawet kiedy jest zainstalowana.

Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana uszkodzonych lub zużytych sprężyn gazowych, które podtrzymują podesty. 

Pracujemy na komponentach:

logos
logos
logos
logos
logos
logos
logos
logos
logos
logos
logos